måndag 11 januari 2010

Slår ett slag för min skomakare!

Jag måste lägga några rader på att berömma min skomakare. Har sedan några år lämnat in mina skor för piffning på Blixt Skomakeri på Drottninggatan. Inte nog med att det ligger mittemot gymmet och är en naturlig punkt att passera. Mina skor blir alltid som eller till och med bättre än nya! Billigare än Nordstan, snabbare, trevligare och bättre service! Senast lämnade jag in mina nya stövlar som uppenbarligen fått marknadens tunnaste sulor i originaltappning (kände popcornen under fötterna på biografen senast...). Nu är de som nya, och vips håller de till och med fötterna lite varmare. Upputsade var de också när jag fick tillbaka dem. Jag vet, det är inte årets happening att ha en bra skomakare. Men jag tycker stället förtjänar ett omnämnande för att jag är verkligen alltid mer än nöjd.

3 kommentarer:

PrincessGaia sa...

Ja ja ghar lämnat in typ alla mina 40 par skor de sista 4 åren till honom.
Dealar om priset efter vilket humör han är på och man välkomnas alltid med ett leende :)
Dessutom..jag passerar honom varje dag på G till gymmet..han vinkar 100% av gångerna han råkar få syn på mig..vet inte om det säger lika mycket om hur många par av mina skor han lagat än hur många gågner i veckan jag är på gymmet iof :P
Bra som fan är han iaf!

Fru Lagom sa...

interesting... har en hel drös me skor som behöver klackas, kanske skulle testa å se om han ä värd berömmet ;)

Callisto sa...

Ja, du kan ju lämna in ett testpar. :)