söndag 3 januari 2010

Ny träningstrend- Indoor Walking

Tycker du också att namnet, Indoor Walking, har en töntig klang? Första gången jag hörde det tänkte jag "Ska de packa in en massa folk i ett rum för att gå? På band då eller?". Kunde inte föreställa mig att behov skulle finnas av något med detta urfåniga namn.

Sedan kom Fitnessfestivalen i Göteborg, och där fick jag se och testa maskinen som används. Den ser ut, och är väl i princip, som en crosstrainer, med lite olika inställningsmöjligheter. Redan efter en minut visste jag att min akterdel i alla fall skulle få sig en omgång om man körde på den. Så jag bestämde mig för att det kanske inte var riktigt så fånigt ändå med denna träningsform.

Idag har jag provat. Och jag kan säga att det enda fåniga var mitt flås. Jag har faktiskt riktigt bra kondition, men jag var helt slut. Man kan köra skiten ur sig själv, bokstavligt talat, på denna maskin. 45 minuter långt var passet, och instruktören EmilSportlife guidade oss newbies genom detta med glans. Efteråt var jag helt mos, i benen, armarna och hela systemet. Snacka om cardio!!! WHOHOOOOOOOO!

Såhär ser det ut. Ser lättare ut än man behöver göra det.

Inga kommentarer: