fredag 8 januari 2010

Hälsningar från Naantali

Nu har jag spenderat min första natt på Naantalin Kylpylä (Nådendal SPA) i Finland. Vilket ställe!!! Skulle kunna vänja mig vid detta. Rummet är superfint och säkert inte gratis. STOOOOOR säng, flashigt badrum, tofflor och morgonrock framme och en helt egen "solaltan". Balkong alltså, men just nu är det nog lite väl extremsport att sola där, även om solen ligger på (de strålar som faktiskt når ovan trädtopparna såhär mitt på dagen...).

Ett fantastiskt vinterlandskap mötte mig när jag klev av planet i Åbo. Ja, vi har det vitt i Göteborg med, men den här kylan är behagligare! -15 idag, och jag kom precis in från en härlig promenad. Fyllde på fruktförråden inför helgen. Och köpte massor av (SOCKERFRITT!!!) havrebröd. I Finland är inte sirapstraditionen i bröd alls lika utbredd.

Stället har ett fullt utrustat gym dessutom. Så efter frukosten som blev... energirik med bacon, äggröra och karelska piroger, så blev det drygt en timmes lyfta skrot. Nu dags för dansträning inför kvällens show. I sann finsk anda inleder jag showhelgen med knivdans.

Återkommer med rapporter om både show, workshops, dansupplevelser och givetvis fler bilder.

2 kommentarer:

En dansös dagbok sa...

Oh va kul att du bloggar! (såg det på fb)!Kram

Callisto sa...

Kul att du tittade in och skrev. :)