onsdag 14 maj 2008

Kristdemokrater om homofrågor

Jag valde att skratta högt. Ibland vill man ju gråta över dessa tomtar, som är mer insnöade än jetis under snöstorm...

På en hemsida har man samlat Kristdemokraternas "best of" vad gäller kommentarer om homosexuella.

Erling Wälivaara är ändå den som briljerat mest med sitt klarsynta [hrm] inlägg i debatten:
"Den homosexuelle och du och jag är exakt lika mycket värda enligt bibelns syn. Men det är företeelserna ... om vi tar exemplet ... Det finns ju de som säger att de här pyromanerna de älskar att se eld. Det finns kleptomaner, de säger '-Vi kan inte låta bli att stjäla'. Men lika fullt säger bibeln att det är fel att stjäla, det är fel att tända på andras egendom och bränna upp hus. Och vi måste också våga att säga i det här sammanhanget ... Gud älskar den homosexuelle ... det som nu är aktuell alltså ... Han älskar den homosexuelle lika mycket .... eller om vi vänder på det ... Han älskar dig och mig lika mycket som han älskar den homosexuelle. Men .... just den företeelsen, som det står skrivet i bibeln, den älskar han inte, han anser inte att det är rätt."

Göran Hägglund och hans stenåldersarmé, som verkligen inte har något annat att oroa sig för än vem jag pippar, eller inte, framstår för mig som en anledning till att inte rösta blått, vilket är rätt stora ord för min del, då jag är medlem i Moderaterna och alltid har varit BLÅ. Men om min röst på Fredde R innebär att kufar som Hägglund får sitta på regeringspost så vet jag inte om jag vill vara med längre...

2 kommentarer:

PrincessGaia sa...

Vilken jävla idiot..det där var fan inte ens retoriskt korrekt..*ROFL*
Nåväl, även om blått är en alians så delas ju inte Kd:s åsikter av moderaterna. Man får väl hoppas på att färre röstar på Kd o fler på M så behöver dom itne ens vara med i "Aliansen" tids nog..kommentarer som det där gör att dom nog rätt tappert eliminerar sig från sammarbete alldeles på egen hand ^^

Callisto sa...

Mera M och mindre trångsynta tomtar som Kd. Hur orkar de????? Det är mig helt obegripligt. Jag kanske skulle ringa Hägglund och fråga. Eller Åke Green...