tisdag 1 april 2008

Kattmördande poliser på modet?

Häromdagen hade en polis lämnat en katt att dö efter att ha plockat in den. Det gjorde mig tämligen upprörd. Idag skriver Metro om ännu ett fall av psykopatiska poliser. Denna gång lämnade man inte missarna att dö, utan gick loss på dem med kofot och halshögg dem sedan med kniv. Och som pricken över "i" kastade man upp de små kropparna så två av dem blev hängande i ett träd. Poliskåren har inte utdelat någon åtgärd för detta, trots att poliserna som begått dessa avskyvärda handlingar erkänt.

Bilden lånad från Metro

Jag undrar hur många skruvar man får ha loss och borta inom polisen egentligen? För att döda ett friskt och värnlöst djur måste ett antal komponenter i bollen vara fel sammansatta. Hur kan man konstatera att dessa monster inte behöver straffas? Hur kan de få jobba kvar?

Jag blir gråtfärdig då jag tänker på dessa ulliga, gulliga små bollar av hår, som inte gjort annat än fötts och övergivits, som sedan möter dessa bestar. Polisen ska finnas här för att skydda människor och djur från att råka illa ut. Stort fett förtroende man har för hur personer inom kåren är funtade nu!!! Till min enda glädje i detta läser jag i Metro att man inom kommunen nu överväger att ompröva fallet. Jag hoppas dessa vidunder till mänskligt liv får sina straff och bedöms olämpliga att arbeta inom poliskåren. Om man väljer att behålla sådana som begår handlingar av detta slag undrar jag om inte polisen gjort sitt och förtjänar att inte tas på allvar eller respekteras. Visst finns trevliga poliser, känner personligen ett antal, men om kåren inte klarar av att sanera vid sådana här händelser så känns de trevliga och vettiga alltmer som undantag...

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag lider med dig.