onsdag 17 februari 2010

Sverige Nr 1 på Guds hatlista?

God Hates Sweden. Det finns till och med en hemsida där man helt ägnar sig åt att berätta om varför. Hatet mot Sverige tror jag initierades i samband med att Farbror Åke Green inte fick säga exakt vad han ville om homosexuella, utan blev åtalad. I alla fall så utlöste detta en eskalering av hatet mot Sverige.

På sidan listas "ovedersägliga bevis" på Guds hat mot Sverige. Bland dessa finns ökat antal HIV-smittade (säkert inte en enda straight individ, eller..?), orkanerna Per och Erwin, de svenskar som drabbades av tsunamin i Asien *!!!*, diskoteksbranden i Göteborg samt att Estonia sjönk. Just den senaste händelsen har av homofientliga och Sverigehatande extremkristna satts i samband med att man föreslagit en lag om registrerat partnerskap i Sverige samma år. Att lagen sedan gick igenom 1995 har väckt mycket ilska, och man har med stort intresse följt Sveriges väg mot att skapa en könsneutral lagstiftning för äktenskap.

Under rubriken "Sweden's filthy manner of life" förklarar man upprört att Sverige legaliserat homosexualitet 1944. Man ondgör sig också över "the fag festival", Pride, som arrangeras varje år. Det finns också en rubrik om "Sweden's Evil Government", med bilden på allas vår Kung Karl XVI Gustav. Inte för att jag vet vad han har med vårt styre i sig att göra, eller legaliseringen av homosexualitet, men han är ju trots allt kung.

Den absolut roligaste rubriken på hela sajten är "Posterchildren for Sin". Där listas kända svenskar som nosats upp på grund av sin läggning och förklaras existera i strid med kristna sunda värderingar. Frerik Federley, Alexander Bard och Greta Garbo är några som nämns på listan. Cecilia Malmström, som talat under Pride, får också en känga som "fag enabler". Drottning Kristinas könsneutrala framtoning ogillas också brutalt.

Jag finner det omåttligt roande att det finns ett stort antal amerikaner, alltså vi snackar folk på i stort sett andra sidan planeten, eller i alla fall bortom Atlanten, som orkar bry sina huvuden med vad vi svenskar gör. Och att vi svenska homos har rättigheter.

Ett tag sedan demonstrerade ett gäng irriterade anti-homo-ivrare utanför en butik i USA mot att de sålde svenska dammsugare. Klippet framställer verkligen demonstranterna i fantastisk dager. Dagens garv. Extra roligt blir det när reportern ifrågasätter huruvida barnen som bär plakaten verkligen förstår budskapet. Bruden som håller låda för deras "sak" är ett tydligt exempel på både slagg i genpoolen, och någn med alldeles för mycket fritid.



När vi ändå är på temat, så kommer här ett klipp till med familjen Phelps. Tyra Banks blir kallar fag enabler och får höra att hon kommer att hamna i Helvetet.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Min spontana reaktion till God Hates Sweden är densamma som alltid: Att de orkar. Så lite kunskap, så mycket hat. Fast just det ja, kunskap brukar erodera en hel del av hatet.

Orkanen Erwin är jag lite nyfiken på, för den minns jag inte. Däremot stormen Gudrun, och då inte vår kära politiker som onekligen skulle behöva svepa rent lite som en mindre orkan.

Posterchildren gjorde min kväll igår - Federley och Garbo på samma lista. Och uttrycket "gay enabler" är helt underbart. Vi har ganska många straighta politiker som deltagit i Pride-festivalen, och antagligen har de bara än så länge undsluppit Gudsrepresentanternas granskande ögon, för de skulle säkert också räknas som "gay enablers". Om jag inte minns helt fel så är nog större delen av våra partiledare (utom Hägglund) HBT-vänliga.

Usch, vilket depraverat och degenererat land vi lever i! Och jag som både är fag hag och flata är onekligen helt förtappad och dömd att brinna i helvetet i evig tid. Fast just det, jag är ju inte kristen. Så jag slipper. Tjohoo! Jag kan fortsätta bidra till världens fördärv med händelser som 11 september på mitt samvete. Allt beroende på vem jag älskar...

Callisto sa...

Jag har munhuggits lite med Hägglund på Twitter idag. Han vill ju paxa god etik och moral och sunda värderingar till kristendomen. Jag förklarade att kristendomen inte kan paxa humana dygder, och att jag särskilt ogillar den kristna kvinnosynen. Sen ville han inte svara mig mer... *???*

Gay enabler är ett skitroligt ord. Man pratar ju om enabler i missbrukssammanhang. Men jag tycker att gay enabler är något bra. Vi behöver fler sådana!!!

Fru Lagom sa...

de missade d lilla faktum att d inte va särskilt många me svenskt ursprung som omkom i diskoteksbranden...

Callisto sa...

Medierna i USA rapporterar kanske inte riktigt allt... Tror Phelpsarna är rätt unika i sitt fokus på Sverige därborta.