söndag 9 augusti 2009

Mjölk och bullar @hogsbo.balkony.com

Igår var det dags för fest igen i Högsbo. Det bedårande värdparet bjöd in till mjölk och bullar i bästaste sommarkalas-anda. Vi hade köpt med oss 11*!!!* liter mjölk så ingen skulle bli torrlagd under kvällen. Halva Sportlifes Front Row Mafia, dvs vi som alltid står där vi brukar; längst fram i salen, från combaten var där. Konstigt nog spelades inte många combatlåtar under kvällen. Här är aftonens playlist: http://open.spotify.com/user/fierze/playlist/00t5oq6MLJJTwgK7V9rHF2

Mjölk & bullar

Det blev en helt underbar kväll med många härliga människor. Blev påmind om vad jag låtit mig själv gå miste om när jag lagt all befintlig tid, inklusive många timmar som borde ha sovits, på att odla danskarriär. I år har jag verkligen slitit för att ta mig mer tid med människor jag gillar. Och det är faktiskt det bästa som finns. Mera sånt!

Vädergudarna gillade oss också. Vi satt ute till sena natten och njöt av sommarnattluften, våra mjölkglas och roligt sällskap. Det är helt underbart att umgås med människor som bara är. Sådana som man kan vara sig själv med. Som får mig att skratta och må bra. Jag är lyckligt lottad.

Ballonger var kvällens stora happening. Gaia gjorde ett megajobb med att hjälpa värdinnan.

Gaia

Noja

I sann Sovjetanda massblåstes ballonger och alla skulle givetvis hjälpa till lika mycket. De ser trots den "rättvisa" fördelningen ut att dra det tyngsta ballonglasset under aftonen:

Fredriks var kvällens största:


Nedan menyn för kvällen. Gaias spenat- och laxpiroger höll som allt hon producerar price-winning-klass. Vi gjorde det enda rätta och märkte allt ätbart övertydligt.


Kvällens charmigaste blev givetvis pojken som brände av denna pose:

Fredrik

Priset för kvällens smartaste gick till Centi som fortfarande efter massor av mjölk kunde räkna till fyra.

Tror detta blev kvällens sötaste bild. Förutom att min allt ljusare hårfärgs interna effekter blev väldigt uppenbara. Jag har verkligen en förmåga att se mindre än smart ut på bild. *hmmmmmm*

Inga kommentarer: