onsdag 12 augusti 2009

Body Combat addiction

Jag har en viss benägenhet att bli beroende av saker. Lakrits, söta flickor, dans, gymmet... Och så BODY COMBAT!!! Holy crap vad det sniker in i ens system, och vips så är man endorfin-junkie på hög nivå och kroppen skriker efter nästa pass. Kanske är det abstinensen efter kampsporten som gör sitt till också. (För de som inte har kick-ass-bakgrund i pyjamassporter finns en tutorial online.)
Igår var Markus tillbaka på Sportlife City och körde med oss, och han hade gjort en helt amazing mix åt oss. WE'VE MISSED HIM! Efter tre låtar hade jag kramp *!* i axlarna. När har det hänt sist? Och så har han tagit till sig våra önskemål om dubbelpass, så den 25/8 smäller det! Då kör vi 1h 20 min combat och sen en halvtimme pump på Backaplans gym. ME SO HAPPY I COULD BURST!!! Har insett att jag inte blir sådär sjukt trött längre av combaten som jag vill bli. Axlarna kan bli trötta, och några muskler i benen, men jag blir inte sådär helt slut som jag vill bli. Behöver mer. Får kanske börja köra box också för att bli sådär trött att jag får kräla ut. Eller springa? Får prata med PT-Fredrika (kvinnan jag har att tacka för framstegen med min träning i vår och sommar!!!) om detta.

1 kommentar:

PrincessGaia sa...

nytt och blått..somrigt här inne ser jag.
JA jag tycker det är viktigt ATT intruktörerna lyssnar o som sagt..har en kännsla av att de hade inte gillat sina egna combat pass as much as now om de tinte vore för oss i frontrow maffia ^^