tisdag 4 augusti 2009

Me HATEZ Västtragik... och det verkar ömsesidigt!

Förra veckan lyckades jag bli stående i Gamlestaden flera gånger pga signalproblem. Veckan innan vart jag stående vid Marklandsgatan. I söndags när jag kom hem från Linköping med fetepackningen gick 11:an av någon anledning mot Angered istället för till Bergsjön, så det blev till slut taxi när varken ersättningsbuss eller annan vagn kom inom överskådlig tid. Igår blev jag sen till jobbet för att de utlovade 20 minuternas resväg blev 30. Idag blev det 38*!*. Först segade sig 11:an fram över sin omväg via Redbergsplatsen och Svingeln, och sen svängde den av mot vagnhallen och vi fick byta spårvagn. Kom till jobbet 10 minuter sen, trots att jag enligt alla beräkningar borde klarat mig till 5-10 innan jag skulle börja.

Västtrafik är verkligen inget argument för att åka kollektivt. Jag vill ha min bil hemma, NUUUUUUUU! Vill sitta i varm skön Volvo och köra till jobbet på 7 minuter (trots rusningstrafik!). Nästan värt bensinpengarna och parkeringen att få slippa den extra spänningen det innebär att hela tiden undra "Hur sen blir jag idag?". Det är inte kul att ringa till jobbet var och varannan dag för att man strandat på vägen trots att man faktiskt planerat sin tid på morgonen. Hoppas de snart slutar gräva och flytta om linjerna i alla fall, så man bara har de "vanliga" orsakerna till att det blir sent sen igen...

Inga kommentarer: