söndag 29 juni 2008

Sugar Rush Del 2

Nu har jag sett de två säsongerna som fanns att få hem av Sugar Rush. Måste nog redigera min beskrivning av serien något. Eller mycket. De första avsnitten var mycket peeping på ung kvinnas kropp, och mamman i familjen pippade den muskulösa hantverkaren. Men serien utvecklades och handlade till slut mest om relationer, känslor, identitet och kriser som kan uppstå i spåren av att inte vara inom hetero-vaniljnormen.



Måste säga att serien är riktigt bra. Rätt på, pang på rödbetan. Här knusslas inte med något. I England orsakade den visst en del rabalder. Jag älskar serien. Den har ett djup och en mening som tilltalade mig mycket. Se den! Förutom flatorna porträtteras den könsöverskridande lillebrorsan som provar mammas underkläder och klänningar och trivs bäst sminkad, och föräldrarna som misslyckas med parterapin och istället börjar gå på swingers-fester. Serien ger inga pekpinnar och moraliserar inte nämnvärt, men visar på hur komplicerat det kan bli i vissa situationer. En hel del garv, och skämskudde behövs. För den som behöver se hur det kan vara att vara ung lesbisk tjej så är serien en guldgruva. Som sagt, önskar jag hade haft tillgång till den för 15 år sedan.


Inga kommentarer: