lördag 22 mars 2008

Seriösa tester av alkoholhaltiga drycker

Under påskmiddagen nämnde mina syntetbröder ett par ganska udda sajter som jag helt enklet var tvungen att spana in. Det ena var Sunkhak.se och det andra Syltor.se. Syltor.se fångade mig en stund, då de hade lagt tid på att utföra tester av alkoholhaltiga drycker som anstår en sylta, eller passar de som besöker hak eller syltor.

Testerna utfördes med blandad panel bestående av flera personer, och de två som jag föll för och kände att jag måste dela med mig av är de av surviner och ful-öl.

Valda godbitar ut rapporten från tester av survin:
"Xxx luktar som ett rikigt dåligt survin. Huvudvärken vill liksom infinna sig på direkten, en fylla förtidigt. Kasst. Dock är färgen helt godkänd röd."

"Xxx har en märkligt kolsyrad blodsmak som inte alls är särskilt tilltalande. Den smakar som kass hemmagjord saft helt enkelt. California Red är strävt som en kattunga och smakar massafabrik."

"...det var en trist smak som inte har nåt med vin att göra."

Väl valda delar ur tester av ful-öl:
"Den absolut risigaste smaken kan xxx stoltsera med. Smaken är dov, unken, besk och har drag åt disktrasa. Riktigt äcklig."

"Xxx har en svag doft av blommor medans xxx luktar lite spya. De andra har som sagt mer eller mindre angenäma dofter."

Ser det som hedervärt att man kan göra en större affär av survins- och ful-ölskulturerna. Läs och ta del av denna djupa kulturrapport.

Inga kommentarer: