torsdag 13 mars 2008

Olika sidor av SJ

Mycket har sagts om SJ i media och på perrongerna och tågen genom åren. Från den obegripliga prissättningen till den trögt laddande och inte alltför uppiggande eller användarvänliga hemsidan till förseningar och inställda turer har detta f.d. monopolföretag fått utstå mycket kritik.

Själv svor jag idag, igen, när jag skulle boka tågbiljetter till och från Borås, över den hemska hemsidan. Men tåget gick som det skulle, liksom tåget hem, allt var frid och fröjd. Och så kom den underbara pricken över "i". Konduktören på tåget hem såg att jag läste, men hade missat att tända lampan ovanför sätet, så han tände den åt mig och log. En sådan liten, helt gratis och i många fall obetydlig gest gjorde att min syn på tågresan blev odelat positiv. Glöm hemsidan, de har trevlig personal i alla fall!!!

Så lite det kostar att få en kund extra nöjd.

Inga kommentarer: