fredag 9 januari 2009

Sanda för säkerhet MY ASS!!!

Jag har länge tänkt på sandningen här i mitt område, och förvånats över att man använder något som närmast liknar små rullsten. Stenbitarna är stora, och ganska runda, och fungerar sådär när det gäller att hålla friktionen på fotgängarens sida. När det inte är snö och is ökar de snarare olycksrisken, vilket jag bittert fick erfara idag när jag slirade ner på knä på väg ner från spårvagnshållplatsen.

Givetvis gick byxorna åt h-vete (vem stämmer jag?), men mitt stackars knä tog rejält med stryk, upptäckte jag när jag kom hem. Resultatet kan skådas nedan. Tack så j-la mycket för att ni sandar för att öka vår säkerhet. Mitt knä skickar ett fett långfinger, och jag vill skicka notan för nya byxor till någon! Och idag är en sådan dag, då man borde möta en våldsman, om man nu måste det någon gång i sitt liv. HAN skulle få det hett om öronen!!! Come on, punk. Make my day!

3 kommentarer:

Unknown sa...

AJ AJ!! Det ser inte skönt ut, jävla sandare vägverket, komun el vem fan det är som bestämmer den dumma idén.

Callisto sa...

Det är inte skönt... *vältrar sig i självömkan*

Anonym sa...

WTF! Vad ditt knä ser ut... Ouch! Jag är dock glad att du inte ramlade ned på spåret i samma stund som vagnen kom... ;-P