onsdag 17 september 2008

Vissa dagar börjar sämre än andra

04.33 Porttelefonen ringer. Hade jag orkat hade jag gått ut och gjort mig olycklig genom att lemlästa idioten som väckte mig så dags. Klappar katten vid mina fötter, somnar om.

06.00 Väckarklockan ringer. Jag somnar om.

06.37 Jag vaknar igen, studsar upp, yrvaken och stressad.

06.40 Matar katterna, slänger på mig något som jag tror ska passera för civiliserad klädsel.

06.45 Packar väskan.

06.48 Spurtar ut till spårvagnshållplatsen.

06.52 Sitter på vagnen och upptäcker att jag har huvudvärk av galaktiska proportioner, som om en hel arme av illvilliga dvärgar försökte banka sig ut genom mitt pannben med diverse tillhyggen.

07.13 Hugger en V och en Oatly-dryck på Pressbyrån på centralen.

07.15 Kliver på tåget till Alingsås.

08.02 Framme på jobbet. Ingen här, ingen sköterska som kan låsa upp medicinskåpet och lindra min skallebonk som hotar att störta mig över gränsen till galenskap vilken sekund som helst.

08.15 Genomgång av träningsprogram. Huvudvärken trivs prima under övningarna och saftar till sig extra mycket. Tror de illvilliga dvärgarna bytt till skarpare tillhyggen.

Och nu då bara en hel jävla dag kvar tills jag är hemma hos MINA huvudvärkstabletter och mina katter och min underbara säng och vila...

Inga kommentarer: