söndag 21 september 2008

Jag älskar hösten

Idag har jag känt hur det är att vara förälskad igen. Och objektet är hösten, med sin klara, friska luft, alla färger, och den ultimata ursäkten att bädda ner sig under en pläd med massor av te och bra filmer eller böcker med raggisar på fötterna. Tända ljus i alla rum. Fram med vantar och halsdukar och varma sockar, och alla söta mössor.

Hösten är det vackraste och mest rogivande årstiden på alla sätt och vis. Och imorgon ska jag ut och bli plåtad i höstnaturen. Som bröllopsbilder, för kärleken till de färggranna träden och de fallna löven är verkligen stark, och genomsyrar hela mig under dessa veckor som Moder Natur briljerar med färgsättningen i naturen. För att inte tala om känslan när man känner höstvindarna gripa tag i en när man kommer ut, eller hör regnet smattra mot rutorna när man sitter i soffan med katterna i knäet. Allt snack om sommaren..? Saknaden efter den? Näää, detta är min årstid.

Inga kommentarer: