söndag 7 september 2008

Sterling flyg SUGER

Här sitter jag på Arlanda, dömd till tre timmars tristess och väntan av f***ing j-la Sterling. Mitt plan hem skulle lyfta 20.45, och jag tyckte redan det kändes i senaste laget att komma hem till Götet vid 21.45. Nu lyfter planhelvetet inte förrän 23.45. Det beror inte heller på tekniska haverier, eller på att de har personalkris, eller något annat som man inte kunde rå för. Det handlar enbart om snåljävlarna på Sterling, som ville spara ännu mer pengar och bestämde sig för att flyga dagens passagerare med ett plan mindre än tänkt. Så nu sitter jag, och resten som skulle åkt till Göteborg med 20.45-planet, på Arlanda och surar. Vi fick 75kr att äta för på Mc Donald's som "kompensation". Vem som ersätter vår nattsömn, som bistår oss med de svårigheter vi kommer att möta med att ta oss hem så sent, och andra saker som kan ställas på ända framgår inte. Antagligen ingen. Tjejen vid incheckningen av bagage förklarade att Sterling inte heller samarbetar med andra bolag, så att boka om sig till annat plan som lyfte hemåt i vettig tid kom inte heller på fråga. Att betala 1000-lappen extra för att komma hem i tid kändes lite saftigt för mig också.

Min slutsats är att Sterling får vara billigast med råge, men jag kommer ALDRIG att flyga med dem igen. Vad spelar det för roll vad det kostar om man inte får det man betalat för? Jag kommer att som bäst få sova 5 timmar istället för 8. Hade inte en kollega kunnat maila det jag ska jobba med inför imorgon och imorgon bitti hade jag varit totalt rökt alternativt fått finna mig i att sova 3-4 timmar för att skrapa ihop det som måste göras. I USA ställs flyg in och flyttas om hela tiden, men där bokar de banne mig om en på första bästa flight som går någonstans ens i närheten av vart man skulle.

Det enda som fattas nu vore att min väska kom bort. Då kommer jag att flippa fullkomligt. Håll tummarna för att Landvetter inte behöver se en galen brud löpa amok inatt när hon vill ha sitt bagage... Offra en get eller en ko, eller be, gör något. För den allmänna säkerheten.

Inga kommentarer: