tisdag 1 januari 2008

I'm NOT here for your entertainment

Ikväll var jag ute med bästa väninnan/kombon Iskendra. Vi började med en helt underbar dag hemma med god middag och glatt humör. Sedan drog vi till staden efter tolvslaget för att dansa in 2008 på house-klubb.

Det började väldigt bra allting. Nästan ingen var på plats när vi kom till klubben, och vi hade hela dansgolvet för oss själva. Bättre blir det inte, och dessutom var musiken grymt bra. Men sedan började de strömma in, alla desperata hannar på jakt efter ett nyårshål att fylla. Inget kroppsspråk eller ens blickar som kunde fryst ner ekvatorialtrakterna i Afrika på nanosekunder verkade bita på deras försök att ta kontakt. Vi log inte mot någon annan än varandra, vi dansade bara med varandra, vi avvisade först vänligt och därefter alltmer bestämt alla försök till kontaktskapande. Det var som att prata med en vägg när någon man siktat in sig på en. Inget nej kommer med stora nog bokstäver för att det ska trilla ner en pollett. De försökte ta på en, och fortsatte gladeligen att konversera trots en solklar och uttalad önskan om att de skulle låta oss vara.

På nästa klubb blev det ännu värre. Karlarna formade murar omkring tjejerna de spanade på, och de ensamjagande hannarna tryckte sig så nära en att om man andades in så fick man kroppskontakt. Inga önskemål om att de skulle låta oss vara ifred bet. Man fick fäkta bort händer mer eller mindre halva kvällen, och förklara för ett otal att vi inte ville ha kontakt med dem. Inte ens på vagnen hem sedan slapp vi smörnyllena som försökte snacka sig in under kjolen på en.

Det är bara att konstatera; Män tror att kvinnor är till för dem, punkt. Vad vi vill eller tycker eller behöver är inte så noga, i första hand är vi till för dem och de kan och får plocka vad de vill ur sin buffé som det passar dem. I deras värld. Min värld ser annorlunda ut. Ikväll blev jag påmind om varför jag föredrar kvinnor, och varför jag så sällan går ut ens för att dansa, trots att jag älskar det. Jag är så vansinnigt trött på män som är sofistikerade som kåta babian-hannar med kuken i ena näven och tre små grå som fortfarande har blod nog att fungera alls. VAD ÄR DET FÖR FEL på dessa idioter, som inte kan respektera att inte alla brudar savar efter deras åderpåle, eller ens deras sällskap? Varför kan de bara inte låta en vara ifred? Jag finns inte till för deras underhållning. Jag klär upp mig för min egen skull, och för att jag och mitt sällskap ska känna oss lite party. Jag går ut för att dansa och roa mig. Jag är inte en privatshow av tuttar, ben och röv att glo och tafsa på. Jag är ute och dansar för MIN skull.

NOT here for your entertainment.

Inga kommentarer: