fredag 1 maj 2009

Idag får jag gifta mig

Om jag ville och om det funnits en lämplig kandidat hade jag idag inte behövt nöja mig med "partnerskap". Känns som att Sverige var otroligt sent ute med att få till de könsneutrala äktenskapslagarna, men nu är det gjort. Idag börjar det gälla. Grattis alla som nu kan få bli man och man eller fru och fru, på riktigt!!! Stort steg på vägen för oss icke-heteros!

Flera par runt om i landet har sedan länge planerat för denna dag, och längtat. Nu får de göra det. Inte ett sekel för tidigt. "Föregångslandet" Sverige, i alla fall låter det alltid så i diskussionerna, fick se sig slaget av bland andra Spanien i att införa könsneutrala lagar för äktenskap. Tack och lov är gullandet med Kd över nu och humanismen segrade över en tusentals år gammal boks regler.

2 kommentarer:

PrincessGaia sa...

Tack för en mysig kväll igår :)
Här kommer receptet som jag hade till salladen:
Salad
3 avocado
2 mango
1 pomegranate
1 bunch of chive
Salt
White pepper
Olive oil
½ lemon
Cut the avocado and mango in to cubes. Put in the pomegranate seeds into the bowl together with the rest. Slice the chive into small pieces and blend it in.
Taste of with salt, olive oil and pepper, squeeze in the lemon last and blend the ingredients a little.
Not too much due to the avocado turns into a mush otherwise.
Serve with grilled/fried fish or meat.

Callisto sa...

Tack, bästaste Gaia. :) Underbar kväll blev det.