måndag 23 februari 2009

Linda Skugge med rätt att gnälla

Jag har inte haft mycket till övers för Linda Skugge någonsin, men nu har hon ju fått fullkomligt spatt. Läste i Metro att hon kängat Ebba von Sydow för att hon inte har några barn och därför inte ska klaga på stress. Bara föräldrar värdesätter enligt Linda rätt saker och kan uppleva verklig stress. Citat Skugge:

”Alla kvinnor som har en massa barn och som sköter hem, hus, en massa barn och jobbar är faktiskt lite bättre än de som inte har några barn och som kan sitta på kafé och slösa bort sin tid.”

”Hur kan hon inte ha tid när hon bara har sig själv att ta hand om?”

Det är ju så man får hicka. Snacka om höjden av uppblåsthet och snudd på hybris. Bara HON lever i verkligheten och kan uppleva att livet frestar på. Proffsgnällaren 1a, kvinnan som valt man och barn, som alltid betett sig som ett offer för sitt liv (som hon själv valt), paxar nu gnällandet för egen räkning. Hur stollig får man egentligen bli? Ingen annan lider eller stressar som hon, för hon har BAAAAAARN. Och ingen är lika bra som hon för hon har BAAAAAARN. Jag är övertygad om att det finns många områden där jag dänger Linda med hästlängder, trots hittills obebodd livmoder. Hon dänger säkert mig med på sina håll, men det tror jag inte beror på att hennes vagina använts som utgång och inte min.

För mig som är singel och utan barn (förutom sorten som säger "mjau") och sällan känner att tiden räcker till verkar Skugges utspel helt bisarrt. Min tid skulle alltså automatiskt räcka till allt jag vill göra för att jag inte är förälder? På Lindas påstående om att Stureplansfolk skulle bli utbrända på en kvart hos henne så vill jag säga att Linda nog hade gnällt ihjäl sig inom en vecka med min agenda.

I och för sig har hela fenomenet Linda Skugge för mig oftast framstått som aningens löjeväckande och inte helt förankrat i verkligheten, men detta var ju det knäppaste jag sett på länge.

Linda bör nog byta liv så hon slipper gnälla istället för att försöka paxa rätten att gnälla.

Inga kommentarer: