fredag 7 mars 2008

Yoyyes Budobutik online suger!

I december beställde jag ett par sai från en budoaffär i Sverige. Var väldigt nöjd med att ha hittat en butik som inte var i USA eller långt bort, för det blir enklare och billigare med detaljer som tull och frakt då.

Trodde jag, i min enfald!!! Givetvis blir det inga problem med frakt eller tull eller annat heller, om varan inte ens levereras...

Efter en månad mailade jag butiken och frågade efter min beställning. Inget svar.

Två veckor senare ringde jag, och får en ursäkt för att ingen svarat, och för att beställningen inte skickats. Vi fixar, skickas så du har det nästa vecka, sa rösten i telefonen.

Efter ytterligare två veckor utan sai mailade jag igen, och fick svaret att de skulle kolla upp detta. Ringde dagen efter och då fick jag beskedet att de var slut hos leverantören. Han jag pratade med beklagade att de hade trott att varan skickats.

Jag är som kund inte intresserad av förklaringar om hur illa man kommunicerar med sina leverantörer. Sådant ska inte hända! Man ska som kund inte efter 10 veckors väntan få beskedet att någon "trott" att varan levererats utan att ha kollat att så var fallet. Jag grämer mig över att ha valt bort en annan leverantör som kunde ha levererat inom 5-6 veckor, för jag ville inte vänta så länge. Istället har jag, trots ihärdig kommunikation med budobutiken som "Yoyye" har, inte fått min vara levererad på 10 veckor.

Nu får jag mail där de "beklagar" och "önskar mig lycka till". Någon borde ge dem en lektion i hur man organisaerar kedjor av leverantörer och garanterar nöjda kunder så långt det är möjligt. Och kanske rista in på deras dörrpost "Assumption is the Mother of all fuck ups". Over and out.

Inga kommentarer: